T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAKARYA / ADAPAZARI - Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Alanı

ALAN TANITIMI

02-04-2018

Günümüz iş dünyasında sorunlar ve belirsizlikler yöneticilerin üzerinden kalkamayacağı büyüklüktedir. Yöneticilerin en büyük problemi, ofis planlaması ve kontrolünün yeterli derecede yapılmamasından dolayı zamanlarını ve enerjilerini yanlış harcamalarıdır. Bu anlamda büro yönetimi, ofis otomasyonlarının etkin planlamalarını yaparak yöneticinin zamanını etkin şekilde kullanmasına yardımcı olmaktadır. Bu nedenle büro ve ofis hizmetlerinin daha etkin hâle getirilebilmesi için, yazılı ve sözlü iletişim tekniklerini en iyi şekilde kullanan ve bu alanda gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış büro yöneticisi, ofis uzmanı, üst yönetim asistanı gibi pozisyonlarda çalışabilecek nitelikte elemanlara ihtiyaç vardır. Yine çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu; büro hizmetlerinde, elektronik makineler ve bilgisayarlarla işlerin yapılması ve yine sonuçlarının bilgi sayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır. Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi mekanik araçlar da büro işlerinde yardımcı araçlardır. Teknolojiyle birlikte arşivleme, dosyalama ya da evrak kayıt gibi işler de bilgisayarlarla yapılıyor. Günümüzde bürolarda özellikle bilgi işleyici ve bilgi sağlayıcı durumundaki sekreterlerin bu ve diğer sekreterlik hizmetlerini yerine getirmede en büyük yardımcısı büro makineleridir. Büro otomasyon sisteminin kullanılması sekreterin ve büro çalışanlarının işlerini düzenli ve zamanında yapmasını sağlamaktadır. Sekreterlik, günümüzde hızla yükselen ve önemli bir konuma gelen mesleklerden biridir.Sekreter, yöneticinin sağ kolu olmaktan çıkmış, iş ortağı durumuna gelmiştir.

ALANIN AMACI

Bu programın amacı; gelişen teknolojinin yarattığı yeni iş hayatı koşullarına uygun; bilgisayar, büro otomasyonunu kullanabilen, her türlü iletişim, yazışma, dosyalama işlemlerini yapabilen ve ilişkiler zincirini koparmadan diğer birim yöneticileri ile koordinasyonu sağlayabilecek düzeyde bilgi, beceri ve davranışlara sahip elemanlar yetiştirmektir.


 Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Dalı

Tanım: Yönetici sekreterliği mesleğinin gerektirdiği ofis makineleri, iletişim, sunum, toplantı ve seyahat hizmetleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Yönetici sekreterliği mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

02-04-2018İSTİHDAM ALANLARI

Büro yönetimi alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri  dal/meslekte kazandıkları yeterliklere paralel olarak tüm sektörlerin ofislerinde büro ve sekreterlik hizmetlerinde çalışabilirler.

OKULUMUZ BÜRO YÖNETİMİ ALANI

Büro Yönetimi Alanında; Hukuk Sekreterliği Dalı bulunmaktadır.

Öğrencilerimizin staj yapabilecekleri iş alanları; kamu veya özel kurum ve kuruluşlar, sigorta şirketleri, emlak şirketleri, resmi daireler, şirketlerin, bankaların arşiv bölümleri v.b.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.12.2013 - Güncelleme: 25.07.2023 15:12 - Görüntülenme: 3703
  Beğen | 0  kişi beğendi